Torsdag den 18:e maj finns premiärnumret av nya Veckans NU i butik, där man slagit ihop titeln med Hänt Bild för att skapa en optimal produkt för läsarna – den enda i sitt slag i Sverige.

– Det är en fullspäckad tidning som innehåller allt man älskar med Hollywood. Veckans NU! ska vara en tidning som man läser för att få lite avkoppling och för att kunna drömma sig bort en stund. Tidningen har dessutom fått en utseendemässig uppfräschning som känns fantastiskt bra, säger tidningens titelansvariga Bella Hansson.

Den nya titeln kommer ges ut på veckobasis, kostar 23.90 och innehåller det bästa från de båda titlarna.

– Vi är mycket nöjda med resultatet och det ska bli spännande att se hur den tas emot av läsarna. Teamet som har jobbat med att ta fram det nya utseendet har verkligen lyckats till 100 procent, säger Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare.