Aller media växlar upp annonsaffären – tillsätter ny Head of Sales

I ett led att befästa Aller medias branschledande annonserbjudande inrättar företaget en ny tjänst: Head of Sales B2B. Till den nya rollen tillsätts Tobias Axelsson med uppdraget att säkerställa en visionär och långsiktig annonsaffär.

– Mediekonsumtionen idag är i ständig förändring vilket ställer höga krav på utvecklingen av vårt kommersiella erbjudande. Tobias styrka i att driva och utveckla affärer gör honom till helt rätt person för att genom ett strategiskt angreppssätt leda vår totala annonsaffär, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Tobias kommer närmast från en tjänst som affärsområdeschef för Metro Jobb. Dessförinnan har Tobias arbetat som bland annat Head of Metro Digital Group och säljchef på Metro och HR North.

– Jag känner mig hedrad att få ta rollen som Head of Sales och att få vara en del av ett företag med så stark kompetens, innovationskraft och inte minst alla de starka varumärken som finns inom Aller media, säger Tobias Axelsson, tillträdande Head of Sales B2B på Aller media.

Tobias Axelsson tillträder den nya tjänsten senast i slutet av mars.

För mer information, vänligen kontakta:
Lotta Cederbom, kommersiell direktör Aller media
Telefon: 08-578 011 69 eller email: lotta.cederbom@aller.com

Tobias Axelsson, tillträdande Head of Sales B2B
Telefon: 0704-22 99 69