Nomineringsregn över Aller medias dotterbolag
Aller medias dotterbolag, OTW och Make Your Mark, fortsätter att dominera med sina prisbelönta produktioner och är tillsammans nominerade till hela 15 priser i de internationella tävlingarna CMA i London och Pearl Awards i New York.
The CMA International Content Marketing Awards 2017 går av stapeln den 28 november i London. I tuff konkurrens med över 400 bidrag från 135 byråer i 23 länder är OTW nominerade i fyra kategorier och Make Your Mark i en kategori:
OTW
- Best Internal Company Engagement: IKEA Global coworker
- Best Travel: SAS70
- Best video – singular: Steg för livet
- Best video – series: Anytime’s Playtime feat. Sarah Sjöström
Make Your Mark
- Best Internal Company Engagement: Försvarets Forum
Pearl Awards är en av de mest prestigefyllda internationella contenttävlingarna och arrangeras den 7 december i New York. Ett år då många svenska byråer är nominerade utmärker sig OTW och Make Your Mark med fem nomineringar vardera:
OTW
- Best Internal Communications: Volvo Trucks – From Great To Greatness
- Best Special Issue/One Off Campaign: SAS70
- Non-profit/Association/Government: Steps for life
- Best Video: NetEnt The Challenge Sarah Sjöström
- Best Video: Betsson Anytime’s Playtime feat.
Make Your Mark
- Best Internal Communications: Försvarets Forum
- Best Print Magazine (Design) B2C: Nordiska Kompaniet NK STIL
- Best Website/Microsite Swedish: Försvarsmakten
- Fashion and Beauty: Nordiska Kompaniet NK STIL
- Best Native Advertising/Advertorial: Henkel - Nordic campaign