Podcast

Intresset för poddar är enormt! Svenskarna toppar listan över världens mest poddlyssnande folk, och annonsmarknaden för podcasts är den snabbast växande i Sverige. Podd har gått från att vara en uppstickare i medielandskapet till att bli en viktig och älskad del av mediekonsumenternas vardag.

Som annonsör har du möjlighet att höras i Aller Medias populära poddar på ett naturligt och slagkraftigt vis. Våra poddar drivs av starka profiler inom flera ämnesområden med en i huvudsak kvinnlig målgrupp. Köp en specifik eller alla i ett paket.

Ditt budskap skräddarsys i samarbete med poddaren till dennes specifika målgrupp. Du som kund kan med podd nå ut med ditt budskap gällande produkter, en specifik kampanj och/eller varumärket på ett kreativt sätt i en trovärdig miljö. Det finns även möjlighet att utöka annonseringen med nedslag i poddarens övriga kanaler, t ex instagram, övriga sociala medier och blogg.

Våra format

Sponsorship
Klassiskt annonsformat på 1-2 min – placeras i början, mitten eller som avslutande i avsnitt.

Creative sponsorship
Fördjupande annonsering 3-5 minuter, placeras i mitten av avsnitt. Erbjuder möjlighet att inkludera extern gäst som exempelvis en expert.

Branded episode
Dedikerat avsnitt i feed, antingen som adderat avsnitt till befintligt alternativt som ersättning till samma. All övrig annonsering stängs av permanent och upplägg samt utformning inklusive fokusområden, tema och produkter sätts i samråd med annonsören. Annonsören är välkommen att vara gäst i avsnittet om den vill.

Sponsorship +
Spela in en reklamspot med en av våra välkända profiler och ta ut i poddnätverk.

Våra poddar

Magasinet

Sofi Fahrman, Tove Norström och Klara Doktorow.

Poddveteranerna och ELLE-profilerna Sofi Fahrman Engelbert, Tove Norström och Klara Doktorow ligger bakom Magasinet, en innovativ sammanslagning av podd och video där trion djupdyker in i magasinets värld. I nära samarbete med ELLE släpps varje vecka ett poddavsnitt och ett videoavsnitt med djupdykningar i ämnen från senaste numret av ELLE, egna spaningar och utvalda spännande gäster. Avsnitten har olika teman där intervjuer, tester, frågeavsnitt och trendspaningar tar olika mycket plats. Utöver podden och videoavsnitten klipps trailers och kortare klipp ut och distribueras på ELLEs Instagram och TikTok vilket än mer knyter samman ELLEs och Magasinets världar.

Magasinet är den perfekta plattformen för varumärken som vill nå en trendmedveten, engagerad och kvalitetsmedveten målgrupp. Genom att integrera ditt varumärke i Magasinet får du möjlighet att associera ditt budskap i en premiummiljö med tre av Sveriges mest inflytelserika profiler i mode- och livsstilsbranschen.

POV

Helle Schunnesson, ELLE

POV är en podcast om det som hör samtiden till, populärkultur, aktualiteter och trender. Den leds av ELLE:s Helle Schunnesson, programledare och flitigt anlitad expert inom populärkultur. Tillsammans med aktuella gäster djupdyker hon i de senaste TikTok-trenderna, diskuterar de viktigaste realityprogrammen och förklarar vad som händer i våra flöden. Trender tas både ett och två varv extra när POV vrider och vänder på det vi möts av i vårt dagliga liv. Sen blir det väl ett och annat garv också!