Aller Media och ELLE.se vinner det Svenska SEO-priset 2023

ELLE vinner årets Svenska SEO-pris inom kategorin Media & Underhållning. Juryn understryker att ELLE verkar i ett konkurrensutsatt område där slaget om de högsta placeringarna inte är lätta att vinna, men att Aller Media och ELLE lyckats.

– Så otroligt kul att vårt gedigna arbete återigen uppmärksammas av juryn. Det här priset tillhör oss alla; skribenter, utvecklare, designers, SEO-specialister, affiliate teamet. Och tack till alla som dagligen bidrar till att ELLE står pall och både bibehåller och stärker sin synlighet inom områden som mode, beauty, nöje, horoskop, inredning och mat. Allt som ingår i Lifestylebenet. För vi är många som kämpar för SEO-trafiken! Säger Natalia Granath, Audience Engagement Manager på Aller Media.

Juryns motivering lyder:
”I kategorin Media & Underhållning har vi en vinnare som genom sin envisa ökning av organisk trafik och imponerande nivå av organisk synlighet i ett väldigt utsatt konkurrensområde tar hem den här kategorin. Stort grattis ELLE.se!”

Om Svenska SEO-priset
Svenska SEO-priset vill uppmärksamma duktiga personer, framstående sajter och e-handlare som lyckats synliggöra sin sajt genom organiskt sök med hjälp av SEO. Juryn består av Sveriges främsta personer inom SEO och vinnarna har tagits fram genom en publik nominering och genom att juryn sedan tittat på organisk synlighet och tillväxt i söket.