ELLE

ELLE är så mycket mer än ett high fashion magasin – ELLE är ett helt lifestyle-univers som engagerar, inspirerar och skapar samhörighet.

Utmaning

Utmaningen låg i att bredda bilden av ELLE och visa upp hela det dynamiska universumet – från mode och skönhet till livsstil, kultur och community – för att inspirera fler att upptäcka, följa och spendera tid med ELLE i alla dess kanaler. Från print till sajt till TikTok.

Lösning

Med konceptet ELLEs Värld ville vi förmedla vad ELLE faktiskt är. Genom att lyfta redaktionen och en bred mix av profiler visar vi upp kraften i ELLEs community: en värld fylld av inspiration inom inte bara mode och skönhet, utan också livsstil, populärkultur och aktuella samtal. I olika videor tar vi med målgruppen på en visuell resa genom ELLEs värld – en kreativ, lekfull och stilsäker tolkning av varumärket. Tillsammans med våra profiler förflyttas tittaren genom olika världar och teman, där varje miljö speglar unika delar av ELLEs värld. En upplevelse som både fördjupar relationen till varumärket och visar att ELLE är mer än ett high fashion magasin.

Sajt

Resultat

Resultaten visar att en brandingstrategi kan leverera lika starkt – eller starkare – än traditionell performance marketing. Genom att kombinera inspirerande storytelling med tidskriftsmediets trovärdighet och kanalmix uppnåddes effekter i toppklass.

Varumärkesmätningen visar tydliga lyft i alla nyckelparametrar

1,26 miljoner videovisningar

i sociala medier (+6 % över leverans) visade på stark attraktionskraft.

500 000+ videostarter

på branding videon med en VTR på 69 % (klart över branschens benchmark på ca 50 %) bevisar högt engagemang och innehållsrelevans.

Totalt nära 6 miljoner exponeringar

över hela ekosystemet.

Källa: RAM, Google Analytics

+68% högre liking bland de som observerat kampanjen vs ej observerat kampanjen

+41% högre tänkbarhet bland de som observerat kampanjen vs ej observerat kampanjen

+23% högre action bland de som observerat kampanjen vs ej observerat kampanjen