Helle Schunnesson är ELLEs nya redaktionschef – Sara Ångström Burling digital innehållschef

ELLEs redaktör och profil Helle Schunnesson blir ny redaktionschef på ELLE, samtidigt som nuvarande redaktionschefen Sara Ångström Burling går helt och hållet in i sin roll som digital innehållschef för lifestyle brands på Aller Media.

– Helle är en innehållsperson ut i fingerspetsarna och dessutom en väldigt omtyckt medarbetare med goda ledarkvaliteter, så det känns otroligt tryggt att hon axlar rollen som redaktionschef, säger Cia Jansson, chefredaktör för ELLE och även Head of lifestyle brands på Aller Media.

Helle Schunnesson är i dag digital redaktör på ELLE och programledare för ELLE-format som ELLE Pop och Hôtelle, samtidigt som hon är en flitigt anlitad populärkultur-expert i SVT:s Morgonstudion och även programledare för SVT:s Kärleksrådet. Den 1 juni går hon in i en ny roll som redaktionschef på ELLE och blir därmed ansvarig för ELLEs digitala team och produktion.

– ELLE är ett så himla starkt varumärke som jag älskar, och jag älskar redaktionen bakom. Det ska bli så kul att fortsätta utveckla ELLEs digitala innehåll och utforska nya plattformar tillsammans, säger Helle Schunnesson.

Helle kommer även i fortsättningen leda och utveckla nya videoformat på ELLE parallellt med sin roll som redaktionschef.

Sara Ångström Burling, som varit redaktionschef på ELLE sedan 2018, har sedan den 1 oktober 2022 även varit digital innehållschef på lifestyle brands – en roll hon nu kan fokusera på fullt ut. Tjänsten innebär att hon har ett övergripande ansvar över den digitala strategin för varumärkena inom lifestyle brands på Aller Media.

– Jag ser verkligen fram emot att samla all kraft och kompetens som finns inom våra varumärken, och hitta nya synergier och samarbeten som kan ta oss ännu längre fram i vår digitala utveckling, säger Sara Ångström Burling.