Kristofer kommer närmast från tidningen Chef där han under sju år bland annat varit redaktionschef och byggt upp tidningens innehållsstudio.

– Café är den snyggaste och smartaste livsstilstidningen idag tack vare sin enastående toppjournalistik som kombineras med humor och trendkänsla. En dominant på marknaden för mode och livsstil för män, säger Kristofer Steneberg, tillträdande chefredaktör.

I sin roll på Chef har Kristofer bland annat varit med och drivit förändringen av Chef från en månadstidning till multiplattformsprodukt. Han har även ett förflutet som ekonomijournalist på Dagens Industri. Han grundade då tidningen Diego och var dess chefredaktör.

– Cafés framgångar bygger på kvalitetsjournalistik, initierad modebevakning och dessutom en förmåga att hålla en väldigt underhållande ton. Den styrkan kommer tillsammans med Kristofers erfarenheter av bland annat digitalisering bidra till Cafés fortsatta utveckling som Sveriges största livsstilsvarumärke för män på alla plattformar, säger Stina Abenius, publicistisk direktör vid Aller media.

Varumärket har under det gångna året rönt en rad framgångar. Digitalt växer varumärket starkt genom www.cafe.se som det senaste kvartalet ökat antalet unika besökare med 16 procent jämfört med samma period förra året* bland annat tack vare strategiska rekryteringar av bloggare och influencers. Café fortsätter dessutom att öka sin totala räckvidd (1% enligt senaste Orvesto 2017:3). Dessutom belönades mannen bakom Cafés Fördomspodden, Emil Persson, i höstas med utmärkelsen Årets journalist på Tidskriftsgalan 2017.

– Just nu är Aller media den mest nytänkande och intressanta medieägaren i Sverige och det känns därför superspännande att komma dit, säger Kristofer Steneberg.

*Källa: Google Analytics, vecka 49-8 2017/18 jämfört med vecka 49-8 2016/17