Som Nordens största tidning i segmentet är Antik & Auktion det självklara valet för alla som är intresserade av antikviteter, konst, design, loppis och vintage.
Antik & Auktion är ett modernt inrednings-magasin men sneglar aldrig ängsligt på snabba trender. Kvalitet, kunskap och trovärdighet är avgörande. Man kan lita på oss.
Ända sedan starten år 1975 har hållbarhet varit tongivande och i fokus.
Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Antik & Auktion?
Antik & Auktion är idag Nordens största magasin om antikviteter, inredning och konst. Vi erbjuder våra läsare Sveriges bästa antik-experter vilket gör oss till den självklara kunskapskällan och någon man alltid kan lita på. Ett förtroende vi tar på största allvar.
Varje utgåva är fylld med spännande reportage, värderingar, trendspaningar och vackra föremål och inredningar. Vare sig hjärtat klappar för konst, möbler, glas eller design får man läsning som intresserar, informerar och inspirerar från ett hållbart perspektiv.
Årsplanering 2026
JANUARI
TEMA: SLOTT & GLITTER
Skottorps slott, brännförgylld brons och stor keramikspecial.
A&A #1 i butik 17/12
FEBRUARI
TEMA: VINTER & TREND
Jenny von Platen guidar till årets trender i antikvärlden.
A&A #2 i butik 14/1
MARS
TEMA: RÖRSTRAND 300 ÅR
Antik & Auktion berättar hela historien om Sveriges äldsta porslinsfabrik.
A&A #3 i butik 4/2
APRIL
TEMA: PÅSK
Påskens vackraste pynt och sköna fåtöljer.
A&A #4 i butik 11/3
MAJ
TEMA: VI FLYTTAR UT
Allt för en vackrare uteplats och vår i inredningen.
A&A #5 i butik 9/4
JUNI
TEMA: SOMMARPRESENTER
Bröllop, studenter, konfirmationer – säsong för gåvor. Klockspecial.
A&A #6 i butik 6/5
JULI
TERMA: MIDSOMMAR
Fint till nationaldag, midsommar och årets ljusaste månad.
A&A #7 i butik 3/6
AUGUSTI
TEMA: SOMMARSTÄLLET
Så inreder du torpet och de finaste svenska utflyktsmålen.
A&A #8 i butik 8/7
SEPTEMBER
TEMA: HÖST & NYSTART
Tid för skörd och de mysigaste hösthemmen.
A&A #9 i butik 12/8
OKTOBER
TEMA: VARDAGSRUM
De vackraste möblerna, belysning och spännande konst.
A&A #10 i butik 16/9
NOVEMBER
TEMA: KÖKSLIV & SOVRUM
Så inreder du med antikviteter i hemmets alla rum.
A&A #11 i butik 14/10
DECEMBER
TEMA: JUL!
De vackraste julhemmen, traditionerna och pyntet finns här.
A&A #12 i butik 11/11
Utgivning 2026
Varumärke
Utgåva
Materialdag
Utgivningsdag
Antik & Auktion
AOA2511
2025-09-12
2025-10-15
Antik & Auktion
AOA2512
2025-10-10
2025-11-12
Antik & Auktion
AOA2601
2025-11-14
2025-12-17
Antik & Auktion
AOA2602
2025-12-04
2026-01-14
Antik & Auktion
AOA2603
2025-12-30
2026-02-04
Antik & Auktion
AOA2604
2026-02-06
2026-03-11
Antik & Auktion
AOA2605
2026-03-04
2026-04-08
Antik & Auktion
AOA2606
2026-03-31
2026-05-06
Antik & Auktion
AOA2607
2026-04-29
2026-06-03
Antik & Auktion
AOA2608
2026-06-05
2026-07-08
Antik & Auktion
AOA2609
2026-07-10
2026-08-12
Antik & Auktion
AOA2610
2026-08-14
2026-09-16
Antik & Auktion
AOA2611
2026-09-11
2026-10-14
Antik & Auktion
AOA2612
2026-10-09
2026-11-11
Antik & Auktion
AOA2701
2026-11-13
2026-12-16
Annonsformat
Format
Dimensioner
Pris
Helsida
225x297 mm
35 000 kr
Uppslag
450x297 mm
65 000 kr
Liggande halvsida
225x148 mm
21 500 kr
Stående Halvsida
112x297 mm
21 500 kr
3:e omslag
225x297 mm
42 000 kr
Baksida
225x272 mm
44 000 kr
Advertorial helsida
225x297 mm
42 000 kr
Advertorial uppslag
450x297 mm
78 000 kr
Läsaren
De är något äldre, högskoleutbildade personer med hög inkomst och hög social status. En tredjedel av läsarna är män.De besöker gärna antikvitetsbutiker, auktioner och marknader av högre kvalitet men går även gärna på loppis och besöker frekvent även digitala köp/sälj-sajter och nätauktioner.
Några intressen förutom antik, auktion och loppis är konst, inredning, hållbarhet, trädgård, resor, klockor, bilar, vin, handarbete, bakning och natur.
De bor i hus eller flyttat från hus till lägenhet i stan.
Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.