ELLE inspirerar, guidar och underhåller den trendmedvetna kvinnan inom mode, skönhet, populärkultur och livsstil på ett lustfyllt sätt – samt uppmuntrar henne till nya uttryckssätt, självständighet och att våga sticka ut från mängden.
Med miljontals globala läsare och internationella utgåvor jorden runt, är ELLE världens största modemagasin och den främsta digitala medieplattformen för modeintresserade kvinnor. ELLE har även två systertidningar i Sverige, ELLE Decoration och ELLE Mat & Vin, som inspirerar och guidar inom inredning respektive mat och dryck.
Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med ELLE?
elle.se
Totalt
Räckvidd: 112 000
Upplaga: 12
Prenumeranter: 54%
Kvinnor: 87%
Män: 13%
Storstad: 54%
Övriga landet: 47%
ELLE står för modekärlek och inspiration – och är en viktig röst för feminism och mångfald. Vi guidar våra läsare till nya trender inom mode, beauty, livsstil och populärkultur och inspirerar med våra personporträtt med starka kvinnoröster. ELLE brinner för passionerad och engagerad journalistik och att sätta fokus på mode som initierar förändring och öppnar dörrar för inkludering och nya perspektiv.
Hitta din inre balans med ELLEs wellness-special! Eget hemma-spa med sköna produkter + svenska spa-favoriter.
Årsastro: Så blir ditt 2026! Spaning: Mode, beauty, mat, inredning och popkultur.
ELLE #1 i butik 10/12
Loveboost och modekärlek för alla! Smygtitt på vårmodet.
ELLE Beauty Awards
– ELLEs internationella beautyredaktörer väljer världens bästa skönhet.
ELLE #2 i butik 21/1
Nya nyckelplagg. Catwalkrapport från internationella visningar + svenska designer. Smycken, accessoarer och solglasögon. Beauty: Vårens hår- och makeuptrender!
ELLE #3 i butik 18/2
Bröllopstrender från catwalken, inspirerande modebrudar och drömaccessoarer. Klänningar för vårens festligheter. Denimspecial. Bröllopsbeauty och BUS.
ELLE #4 i butik 18/3
Nya material, hållbara trender och vintage – mode att älska för evigt.
Beauty: Sommarprepp, dofter+ SPF! Detta nummer medföljer i ELLE-galans 650 goodiebags.
ELLE #5 i butik 15/4
Fokus på ny musik och hur du stylar sommarens festivallooks. Klänningar, sommarskor och strandväskor. Beauty: Manikyrtrender och sommarmakeup.
ELLE #6 i butik 14/5
Sommargarderob och badmode. Bikinis, badväskor, badlakan. Beauty: Sommarhud och hår. Stort sommarastro. Allt om ELLE-galan!
ELLE #7 i butik 17/6
Hälsa, träning, må bra, tech gadgets. Spaning: Mode, beauty, mat, inredning, popkultur – allt nytt inför hösten 2025. Beauty: Glow! Förläng solbrännan och återfukta. Pride!
ELLE #8 i butik 15/7
Nya plagg och silhuetter. Redaktörernas val. Ytterkläderna som lyfter looken. Skor och väskor. Beauty: Hårspecial och höstens dofter.
ELLE #9 i butik 19/8
Höstens nya trender! Catwalkrapport från de internationella visningarna. Nya jeanslooken. Beautytrender.
ELLE #10 i butik 16/9
Höstens bästa läsning! Mode för kallare väder. Skor, väskor och klockor. Beauty: Hudspecial, hudvårdsguide, nya behandlingar och hudprepp inför kylan.
ELLE #11 i butik 16/10
Glittrigt partymode! Smycken, klockor och lyxiga detaljer som gör festlooken. Beauty: Iögonenfallande partymakeup och säsongens nya parfymer.
ELLE #12 i butik 18/11
| Varumärke | Utgåva | Materialdag | Utgivningsdag |
|---|---|---|---|
| ELLE | ELE2511 | 2025-09-04 | 2025-10-15 |
| ELLE | ELE2512 | 2025-10-02 | 2025-11-12 |
| ELLE | ELE2601 | 2025-10-30 | 2025-12-10 |
| ELLE | ELE2602 | 2025-12-03 | 2026-01-21 |
| ELLE | ELE2603 | 2026-01-08 | 2026-02-18 |
| ELLE | ELE2604 | 2026-02-05 | 2026-03-18 |
| ELLE | ELE2605 | 2026-03-03 | 2026-04-15 |
| ELLE | ELE2606 | 2026-04-07 | 2026-05-20 |
| ELLE | ELE2607 | 2026-05-06 | 2026-06-17 |
| ELLE | ELE2608 | 2026-06-04 | 2026-07-15 |
| ELLE | ELE2609 | 2026-07-09 | 2026-08-19 |
| ELLE | ELE2610 | 2026-08-06 | 2026-09-16 |
| ELLE | ELE2611 | 2026-09-10 | 2026-10-21 |
| ELLE | ELE2612 | 2026-10-08 | 2026-11-18 |
| ELLE | ELE2701 | 2026-11-05 | 2026-12-16 |
| Format | Dimensioner | Pris | |
|---|---|---|---|
![]() | Helsida | 225x297 mm | 81 000 kr |
![]() | 1:a Uppslag | 450x297 mm | 177 000 kr |
![]() | Uppslag i öppningen | 450x297 mm | 162 500 kr |
![]() | Uppslag | 450x297 mm | 135 500 kr |
![]() | 3:e Omslag | 225x297 mm | 93 000 kr |
![]() | Baksida | 225x297 mm | 97 500 kr |
![]() | Advertorial Helsida | 225x297 mm | 97 200 kr |
![]() | Advertorial Uppslag | 450 x 297 mm | 162 600 kr |
ELLE-läsaren är medveten, engagerad, nyfiken, trendmedveten och köpstark – och genom magasinet, hemsidan och de sociala kanalerna håller hon sig uppdaterad kring säsongens trender, nyheter och köp inom mode och skönhet. ELLE-läsaren har även stor passion för populärkultur, livsstil och inredning – hon är mån om att ha det fint hemma och letar ofta efter inspiration till hemmet
No Data Found
No Data Found
No Data Found
Källa Orvesto Konsument 2024:Helår
Nettoräckvidd: 318 000
Sidvisningar: 1 925 631
Snitt-tid: 02:01 min
Kvinnor: 83%
Män: 17%
Storstad: 36%
Övriga landet: 64%
Startade videoströmmar: 511 388
Sidvisningar/besök: 2,32
Unika besökare: 362 648
Mobil/desktop/tablet:
85/12/4
No Data Found
Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka feb 2025, Orvesto Konsument 2024:Helår
På ELLE.se och i ELLEs sociala kanaler kan du vänta dig det senaste inom mode, skönhet, nöje, livsstil, samt inredning via ELLE Decoration och mat och dryck via ELLE Mat & Vin. Våra skribenter och redaktörer är experter inom sina områden och på ELLE.se guidas och inspireras läsare av de senaste trenderna, produkterna och nyheterna.
Facebook
@elleverige
Följare: 108 000
Kvinnor: 89.8% Män: 10.2%
Följare i Sverige: 81.3%
No Data Found
Instagram
@elleverige
Följare: 134 000
Kvinnor: 90.2% Män: 9.8%
Följare i Sverige: 57.3%
No Data Found
Tiktok
@elleverige
Följare: 32 900
Youtube
@elleverige
Prenumeranter: 49 300
Snapchat
@elleverige
Följare: 27 800
Nyhetsbrev
Registrera dig
Följare: 29 944
Källa: Sociala Medier mars 2025
Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.
Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.
Vill du samarbeta med någon av våra profiler?
Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.