Vi möter miljontals kvinnor varje år – ofta flera gånger om dagen. Det ger oss en unik förståelse för målgruppen, men också för hur innehåll, kontext och kanaler påverkar beslut och beteenden.
Som ett av Sveriges största mediehus har vi både kraft och ansvar. Därför lyssnar vi, analyserar och delar med oss av den kunskap vi samlar in. I våra rapporter utforskar vi allt från kvinnors vardag och drivkrafter, till flerkanalens effekt, kontextens betydelse och konsumtionsbeteenden.
Resultaten hittar du i rapporterna nedan.
The Nordic Women Report är Aller Media Nordics första omfattande nordiska insiktsrapport, baserad på samtal och data från kvinnor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Rapporten ger en aktuell bild av hur kvinnor lever, tänker och känner, med fokus på teman som relationer, ekonomi, kropp och balans.
Med rapporten delar vi med oss av vår kunskap till dig som vill förstå den kvinnliga målgruppen bättre och skapa kommunikation som träffar rätt. Kontakta oss om du vill veta mer!
I samband med rapportsläpp bjuder vi in till eventet She Talks. Var med när vi delar kunskap om den kvinnliga målgruppen, få exklusiva insikter och träffa experter!
Håll utkik i våra kanaler för nästa tillfälle!
















