Året Runt

Året Runt plockar fram godbitarna i livet – från den bjudigaste maten till de gamla vackra föremålen som lyser upp vilken måndag som helst.

Här tipsas om snygg stil och små vackra ting som lyser upp vardagen både när det gäller skönhet och inredning. 

I reportagen möter vi både kända personer, kungligheter och vanligt folk som har en intressant historia eller ett annorlunda livsval att dela. 

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Året Runt?

Räckvidd

Print

0

allas.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 130 000

Upplaga: 52

Prenumeranter: 87%

Kvinnor: 77%
Män: 23%

Storstad: 24%
Övriga landet: 76%

Magasinet

Året Runt bjuder på livets goda! Här läser du om folkkära kändisar, kungligheter och berörande reportage. Du får recept på både lättlagade vardagsfavoriter och festliga bjudrätter. Varje vecka har vi piffiga men enkla tips för din stil, hemmet och dina krukväxter. Dessutom antikt, kuriosa och nostalgi! Du får allt du vill veta om mogna kvinnors hälsa, alltid lockande noveller och självklart lagom kluriga kryss. Låt Året Runt bli din guldkant i vardagen!

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag 
Året RuntART25412025-09-042025-10-08
Året RuntART25422025-09-112025-10-15
Året RuntART25432025-09-182025-10-22
Året RuntART25442025-09-252025-10-29
Året RuntART25462025-10-092025-11-12
Året RuntART25472025-10-162025-11-19
Året RuntART25482025-10-232025-11-26
Året RuntART25492025-10-302025-12-03
Året RuntART25502025-11-062025-12-10
Året RuntART25512025-11-132025-12-17
Året RuntART2552 Dubbelnummer2025-11-192025-12-23
Året RuntART26022025-11-262026-01-07
Året RuntART26032025-12-032026-01-14
Året RuntART26042025-12-102026-01-21
Året RuntART26052025-12-172026-01-28
Året RuntART26062025-12-292026-02-04
Året RuntART26072026-01-082026-02-11
Året RuntART26082026-01-152026-02-18
Året RuntART26092026-01-222026-02-25
Året RuntART26102026-01-292026-03-04
Året RuntART26112026-02-052026-03-11
Året RuntART26122026-02-122026-03-18
Året RuntART26132026-02-192026-03-25
Året RuntART26142026-02-262026-04-01
Året RuntART26152026-03-032026-04-08
Året RuntART26162026-03-102026-04-15
Året RuntART26172026-03-172026-04-22
Året RuntART26182026-03-242026-04-29
Året RuntART26192026-03-302026-05-06
Året RuntART26202026-04-082026-05-13
Året RuntART26212026-04-142026-05-20
Året RuntART26222026-04-212026-05-27
Året RuntART26232026-04-282026-06-03
Året RuntART26252026-05-132026-06-17
Året RuntART26262026-05-212026-06-24
Året RuntART26272026-05-282026-07-01
Året RuntART26282026-06-042026-07-08
Året RuntART26292026-06-112026-07-15
Året RuntART26302026-06-182026-07-22
Året RuntART26312026-06-252026-07-29
Året RuntART26322026-07-022026-08-05
Året RuntART26332026-07-092026-08-12
Året RuntART26342026-07-162026-08-19
Året RuntART26352026-07-232026-08-26
Året RuntART26362026-07-302026-09-02
Året RuntART26372026-08-062026-09-09
Året RuntART26382026-08-132026-09-16
Året RuntART26392026-08-202026-09-23
Året RuntART26402026-08-272026-09-30
Året RuntART26412026-09-032026-10-07
Året RuntART26422026-09-102026-10-14
Året RuntART26432026-09-172026-10-21
Året RuntART26442026-09-242026-10-28
Året RuntART26462026-10-082026-11-11
Året RuntART26472026-10-152026-11-18
Året RuntART26482026-10-222026-11-25
Året RuntART26492026-10-292026-12-02
Året RuntART26502026-11-052026-12-09
Året RuntART26512026-11-122026-12-16
Året RuntART2652 Dubbelnummer2026-11-192026-12-23

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida208x278 mm46 000 kr
Uppslag416x278 mm90 500 kr
Liggande halvsida208x139 mm32 000 kr
Stående Halvsida104x27832 000 kr
4:e Omslag208x253 mm54 500 kr
Advertorial helsida208x278 mm55 200 kr
Advertorial uppslag416x278 mm108 600 kr

Läsaren

Året Runt-läsarna är mycket nöjda med sina liv, vill njuta av nuet och anser att barnen är mycket viktiga och vill lägga sin tid på dom i hög grad. De bryr sig om lokalsamhället, håller fast vid traditioner och är inte så förändringsbenägna. Tänker på miljön genom att sopsortera och handla miljövänligt.

De anser att det är viktigt att hålla fast vid traditioner, och vill fullgöra sina plikter med omgivningen. De shoppar ofta och gärna och passar ofta på att utnyttja rabatter och erbjudanden. De tycker att det är viktigt att sköta om sin kropp och sitt utseende och att leva hälsosamt.

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2024:Helår

Sociala medier

Facebook
@aretrunt
Följare: 32 464
Kvinnor: 93,2%.  Män: 6,8%
Följare i Sverige: 97,3%

Ålder

Källa: Sociala Medier mars 2025

Profiler

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp. 

allas.se

Räckvidd: 378 000

Sidvisningar: 1 487 477

Snitt-tid: 02:14 min

Kvinnor: 77%
Män: 23%

Storstad: 36%
Övriga landet: 64%

Startade videoströmmar: 511 459

Sidvisningar/besök: 1.78

Unika besökare: 393 441

Mobil/desktop/tablet:
85/8/7

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka feb 2025, Orvesto Konsument 2024:3/Helår

Besökaren

De älskar hemmet, familjen och vardagsbestyr. Hemma vill de gärna ha det fint och de letar därför ofta efter inspiration till hemmet. De har även ett stort intresse för trädgård och odling, liksom handarbeten som virkning, stickning och pyssel/DIY.

De äter ofta hälsosamt och älskar att prova ny mat, är öppensinnade och inte fördömande, samt mycket nyfikna. Att hålla sig ung och fräsch värderas högt, vilket gör dem måna om sitt utseende och säsongens modetrender. De är även intresserade av kultur och litteratur

Format

Se formaten på Ocast