Residence

Residence är den ledande tidningen och sajten för nyskapande, hållbar arkitektur, design och inredning – i allt från heta trender till tidlösa klassiker.

Residence är en initierad och engagerad röst, som har stenkoll på allt från takvinklar till den senaste inredningsdetaljen. Residence skapar ett exklusivt

universum fyllt av inspirerande hem, miljöer och tongivande formgivare och arkitekter – den givna inspirationskällan för de som drömmer större.

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Residence?

Räckvidd

Print

0

Residence.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 63 000

Upplaga: 10

Prenumeranter: 67%

Kvinnor: 66%
Män: 34%

Storstad: 56%
Övriga landet: 44%

Magasinet

I inredningsmagasinet Residence får vi en guide till hela hemmet – från inredningsdetaljer till arkitektur och konst. Residence skriver engagerande om formgivning och inredning med ett fokus på Sverige och Norden, blandat med aktuella personporträtt och fantastiskt foto. Residence är magasinet som inspirerar till de större inredningsdrömmarna och är den ledande tidningen och sajten när det gäller nyskapande arkitektur för privata boenden. 

Årsplanering 2026

#1 (DECEMBER/JANUARI)

TEMA: DUKA FÖR FEST & TRENDER 2026

Vi kikar på året som kommer och dukar upp för härliga vinterfester.

RESIDENCE #1 i butik 3 december

#2 (FEBRUARI)

TEMA: STORA KÖKSNUMRET

Nyheter och inspiration samt tips. Färg- och väggtrender för 2026. Badrumsskåp & beauty (nytt).

RESIDENCE #2 i butik 28 januari

#3 (MARS)

TEMA: VÄXTHUS - ATT TÄNKA PÅ NÄR DU BYGGER ETT

Inspiration: Lasse Kronérs eget växthus. Sovrum och textil.

RESIDENCE #3 i butik 25 februari

#4 (APRIL)

TEMA: POOLSIDE!

Inspiration för ditt poolbygge och de första utemöblerna! Din uteplats ska bli ditt paradis. I badrumsskåpet: beautytips.

RESIDENCE #4 i butik 25 mars

#5 (MAJ)

TEMA: SOMMAR PÅ UTEPLATSEN & TERRASSEN

Utekök & grill, de snyggaste utemöblerna – vi inreder för en härlig sommar!

RESIDENCE #5 i butik 22 april

#6 (JUNI)

TEMA: STORA SVERIGEGUIDEN, DUKA UTE

Sommarens bästa smultronställen i Sverige! Duka upp för picknick och fest.

RESIDENCE #6 i butik 27/5

#7 (JULI/AUGUSTI)

TEMA: DUKA UTE OCH UTEBELYSNING

De mest inspirerande hotellen just nu! Det bästa för badrummet.

RESIDENCE #7 i butik 1 juli

#8 (SEPTEMBER)

TEMA: VARDAGSRUM & HÖSTTRENDER

Det allra senaste från Milanos designvecka, det bästa för vardagsrummet.
I badrumsskåpet: beauty.

RESIDENCE #8 i butik 19 augusti

#9 (OKTOBER)

TEMA: KÖKSSPECIAL

inspiration & tips för hemmets härd
Sovrum: sängar och förvaring.

RESIDENCE #9 i butik 23 september

#10 (NOVEMBER)

TEMA: KÖK & SOVRUM

De bästa julklapparna för designnörden. Belysningnyheter.
I badrumsskåpet: Beauty.

RESIDENCE #10 i butik 28 oktober

#1 (DECEMBER/JANUARI)

TEMA: TRENDER 2027

Vi tipsar om de bästa hotellen just nu. Duka för vardag och fest, samt en sneak peek på trenderna 2027!

RESIDENCE #1 i butik 2 december

 
 
MED RESERVATION FÖR ÄNDRINGAR.

Utgivning 2026

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag
ResidenceRES25102025-09-192025-10-29
ResidenceRES26012025-10-242025-12-03
ResidenceRES26022025-12-152026-01-28
ResidenceRES26032026-01-202026-02-25
ResidenceRES26042026-02-172026-03-25
ResidenceRES26052026-03-112026-04-22
ResidenceRES26062026-04-152026-05-27
ResidenceRES26072026-05-252026-07-01
ResidenceRES26082026-07-142026-08-19
ResidenceRES26092026-08-182026-09-23
ResidenceRES26102026-09-222026-10-28
ResidenceRES27012026-10-272026-12-02

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida230x297 mm44 500 kr
1:a Uppslag460x297 mm110 700 kr
Uppslag i öppningen460x297 mm102 000 kr
Uppslag460x297 mm85 000 kr
3:e Omslag230x297 mm47 000 kr
Baksida230x297 mm59 000 kr
Advertorial Helsida230x297 mm53 400 kr
Baksida230x272 mm59 000 kr
Advertorial Uppslag460x297 mm102 000 kr

Läsaren

De är designintresserade och ständigt på jakt efter ny inspiration i olika kanaler – både print och digitalt. När det kommer till design och kvalitet kostar de gärna på sig och de är tidiga på att snappa upp trender och stilmässiga tendenser.

De är mycket engagerade i inredningen i hemmet – inte bara för att det ska se fint ut, utan för att skapa ett hem som känns unikt och personligt. De prioriterar att investera i material som har lång hållbarhet framför snabba och billiga lösningar. De är även intresserade av konst, kultur, arkitektur och mat.

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2023:2

Residencemagazine.se

Nettoräckvidd: 25 000

Sidvisningar: 42 082

Snitt-tid: 01:15 min

Kvinnor: 64%
Män: 36%

Storstad: 45%
Övriga landet: 55%

Startade videoströmmar: 19 775

Sidvisningar/besök: 1.85

Unika besökare: 18 803

Mobil/desktop/tablet:
61/25/14

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka feb 2025, Orvesto Konsument 2023:2

Besökaren

Designintresserade som betalar extra för kvalitet, snygg design och de varumärken de vill ha. Behöver vackra saker kring sig för att må bra.

De är mycket måna om att ha det fint hemma och de letar ofta efter inspiration till sin inredning. De har gärna gäster hemma och experimenterar gärna med nya matprodukter.

De tycker att det är viktigt att sköta om kropp och utseende och tycker att det är viktigt att vara välklädd. De vill sticka ut och särskilja sig från andra.

Förändringsbenägna personer som vill vara först med det senaste.

Konst och kulturintresserade.

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@Residencemag
Följare: 35 512
Kvinnor: 81%  Män: 19%
Följare i Sverige: 82,4%

Ålder

Instagram
@residencemag
Följare: 162 276
Kvinnor: 76,6%  Män: 23,4%
Följare i Sverige: 35,4%

Ålder

Källa: Sociala Medier mars 2025

Premiumprofiler​

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.